Alleen de naam al vermoed dat de antenne uit de USA komt, en je hebt gelijk. De maker is gevestigd in Cresson Texas. En het is een aparte antenne, en kan zowel horizontaal als verticaal werken op de band. Wel heb je 2 coax kabels nodig en een antenne switch.
De antenne word gebouwd met de beste materialen, alle antennes van Jo Gunn Antennas worden gebouwd met de 6063 T52 aluminium elementen, volgens de bouwer het beste aluminium wat in een CB antenne word gebruikt.

Jo Gunn Hillbilly (Horizontal & Vertical Antenna)
- Frequency Range: 26.000 – 29.500
- Materials: Anodized 6063 T-52 Aircraft Aluminum Tubing
- Requires 2 coaxial cables for hook-up
*This antenna has a power-handling capabilities rated at 5KW. This can be upgraded to 12K. Please select below.
Zoals we gewend zijn van the USA zijn de antennes geschikt voor aardig wat vermogen. Dus jouw 4 watt is geen enkel probleem voor deze antenne.
Wie een kijkje neemt op de webpagina van deze maker, valt van de ene in de andere verbazing. Wat een assortiment heeft deze maker. Nee, goedkoop is het zeker niet, maar de bouwkwaliteit is wel uitmuntend volgens Jo Gunn. Zie link in het begin.
De Hillbilly is te koop voor 320 Amerikaanse dollars, ongeveer rond de 279 euro. Maar dan heb je eigenlijk 2 antennes voor de prijs van 1.
Volgens de webpagina verzenden ze ook naar Europa, alleen hebben we geen idee wat daar de exacte kosten voor zijn.
Hieronder een filmpje, beetje slecht opgenomen. maar het geeft een indruk…








