We vinden het heel tof dat u een berichtje achterlaat in ons Gastenboek. Hou het netjes en beleeft anders word het bericht niet geplaatst.

Dank u wel voor uw begrip.

Schrijf een nieuw bericht voor het Gastenboek

 
 
 
 
 
 
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Het kan zijn dat je bericht pas zichtbaar wordt in het gastenboek nadat we het beoordeeld hebben.
We behouden het recht voor berichten te wijzigen, te verwijderen of niet te publiceren.
120 berichten.
Pellie uit Enschede schreef op 3 juni 2026 om 20:10
Hoi, pas geleden hier maar eens lid geworden en een callsign netjes ontvangen, 19DCG872. In de omgeving Enschede kan je nog steeds prima een praatje maken op de 11m, al zie je niet veel antennes meer. Ik merk wel dat ik met 39 jaar toch een van de jongsten ben maar dat is niet verkeerd. Veel digitaal of AM, SSB zie ik hier in de regio niet langs komen, eerlijk gezegd. Wat ik wel mis is enige activiteit op 27.405, c.q. kanaal 40. Soms kan je (hier in Enschede) nog praatjes maken met mensen in Duitsland op de hoge kanalen maar iets van de DCG heb ik nog niet mogen horen. Ik woon zelf vrij dicht bij de snelweg maar truckers op kanaal 19 hoor ik dan ook zo goed als niet helaas.
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Pellie. Dank om lid te worden van de DCG familie. En het stamgasten kanaal is per regio anders. Misschien jezelf even registreren op ons CB Forum. Daar kun je als DCG lid vragen stellen over de veranderde hobby. Er zijn ook diverse rondes op de band. Veelal gedeeld op onze socialmedia. 73s het DCG Team
Stefan uit Camperduin schreef op 2 juni 2026 om 16:30
Hallo .. Ik ben nu als novice amateur ook blijk me 11 meter .. leuk en gezellig .. helaas pindakaas is het heel erg treurig gesteld met de handhavind van veron en ISD .... de storingen blijven vooral van Solaredge intallaties.. het is echt niet meer te doen onder de S6/7 hoef ik niemand te beluisteren ... in Schagen in Callantsoog Julianadorp.. overal herrie, ratelen, ruis van precies 24 MHZ tot net voor 28 ... inderdaad de 10 m band is prachtig schoon gemaakt door de fabrikanten xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ..vriendelijke groeten Stefan
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Stefan, Een heel verhaal, en idd is de 11 meter band bij sommige gebruikers vervuild door allerlei storingsbronnen. En ondanks dat het een bandje is voor de burgers is de 11 meter niet storingsvrij. We hebben een stukje van jouw tekst zwart gemaakt omdat we ons graag aan de wetgeving willen houden. Maar uiteraard is een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid altijd goed. Anders word het soms erg saai. We rijden ook wel eens te hard... 73s van het DCG team.
Jan Koster uit Alphen aan den Rijn / Noordwijk schreef op 1 juni 2026 om 21:18
Hallo allemaal, ik ben 72 jaar en heb deze leuke hobby weer opgepakt. Omdat mijn oude bakken er niet meer zijn, ben ik weer van voren af aan begonnen. ik heb wel een paar scanners en daarom vind ik het leuk om af en toe mee te toeteren. Helaas kan ik buiten geen buiten antenne neerzetten. (huurhuis) Dat is jammer maar het is niet anders. ik heb een PRESIDENT WASHINGTON.en een sirio antenne. Dat is het even voor nu, Meer berichten volgen nog. Nog een vraagje: is een zendmachtiging verplicht? Als je gaat toeteren op ssb? ik verneem het wel, Groetjes Jan Noordwijk.
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Jan, Dank voor je bericht. En we hebben je aanvraag om lid te worden van de groep goed ontvangen. Als je het DCG nummer hebt ontvangen kun je in onze privé FB Groep en Forum vragen stellen aan onze leden. 73s het DCG Team
19AAADX001 uit Weert - Budel schreef op 30 mei 2026 om 15:59
"Legacy groups like ours, AA (est. 1974), have now evolved into AADX. Sadly, many of our official partner groups have vanished following the passing of their founders. Icons like 13CT01 Pit (Borken, Germany), 43TR01 Brian (Tweet Radio, Australia), and Ovideo (30PAS001) are no longer with us. AC NL is practically gone; occasionally, you’ll hear an AC callsign in FT8 from Maastricht, but they are remnants of a bygone era. They were the key players of the past, alongside groups like OP, WO, WAC, AC, DT, AT, and many others that have since faded away or reorganized by 2026.I have officially handed over AA to a new team in Bulgaria—a licensed radio amateur and QSL printer. I am now retired. We decided to rename AA to AADX because of the many 'fake' AA groups that cloned our name in the past, some of whom later rebranded to DX or XD, according to former AA members in the USA.The decline of CB radio began rapidly in the mid-to-late 90s and early 2000s, driven by the rise of the internet and mobile phones. Today’s youth lacks interest in 'antique' communication. Even Ham radio is losing its voice; everything has shifted to digital 'beeps' and 'peeps.' However, they are making a grave mistake. Analog remains superior in times of crisis or blackouts. When the internet and GSM networks inevitably fail, we remain reachable—digital systems do not. Even the current repeater networks are flawed, as they often rely on the internet. A true duplex repeater system should function independently. Meanwhile, the CB repeater infrastructure has collapsed, with no new additions for years.We, the old-school analog operators, are a dying breed. At 61 and facing health issues, I am glad I handed over the reins of AADX. It is time for others to shape the future; I have done my part.Nowadays, you see strange callsign combinations—single letters, double letters, or DCG members on FT8 without country codes, which drives me nuts. Not to mention Ham callsigns appearing on CB bands. If CB stations started using their callsigns on Ham frequencies, the outcry would be deafening. As of 2026, it is truly a weird world under the sun." 73 AA001(aadx001)
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Thank you for your response. And while many of us are old-fashioned, digital communication once started on the amateur bands. The same goes for digital systems like Fusion and D-Star. And now that much amateur software is being adapted for the 11-meter band, voice is slowly disappearing. And personal contact is fading away. It is a pity, but it likely has to do with modern times. However, I hope that in the future, the gentlemen and ladies will start using the push-to-talk key to communicate again. Thanks, and hopefully we will run into each other on the band sometime. 73 The DCG Team
Stefaan uit Roesbrugge-Haringe schreef op 25 mei 2026 om 18:07
Ik ben 16DCG454 en kon daarnet een kleine DX-verbinding maken met 108CT... uit Schotland! Vermoedelijk zijn de condities terug op komst? Voordien as er werkelijk 'niets' te horen! 73, Stefaan
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Stefaan, Tja, het kan niet altijd feest zijn. Maar er zijn best wel leuke openingen voor de dx liefhebbers. Dus blijven draaien aan de knoppen. 73s het DCG Team
Mathieu Janssen uit Reuver schreef op 12 mei 2026 om 13:59
Hallo, ik ben mathieu uit Reuver, Limburg en ben sinds kort weer begonnen met de 27mc. Ik woon in n appartement waar n buitenantenne niet is toegestaan, maar dit weerhoud me niet om mijn vroegere hobby, 50jaar geleden, weer op te nemen. Ik ben in het bezit van n nieuwe President Washington, n Wilson 1000 met magneetvoet en uiteraard op n metalen plaat! Verder luister ik naar de luchtvaart en de amateurbanden. 50 jaar geleden was dit nog bijna allemaal verboden, maar toch blijven Funken! Eerst op de AM, daarna de 11meter band met n sigaar van 1000watt. De hele wereld over, wat was dit n geweldige tijd. 7 jaar geleden heb ik helaas n CVA gehad waardoor ik rechts deels verlamd ben geraakt. Na veel twijfelen toch maar weer de ouwe hobby opgepakt in kleinere vorm! Ben benieuwt wanneer ik mijn eerste QSO ga maken, ben de shack nog aan het inrichten! Hopenlijk tot horens, Wondermike en 2W.O.1498!!
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Mathieu, Dank je wel voor je bericht en veel plezier met de hobby. 73s Het DCG Team
John uit Den Haag schreef op 11 mei 2026 om 14:38
Beste Amateurs (11-05-2026) Sinds kort heb ik de oude de hobby en de CB oude bakkie uit de kast gehaald. Ik vraag mij af wie er in Loosduinen / Den Haag / Westland / Scheveningen in de lucht is en op welk kanaal 😉
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi John, Hopelijk niet te veel stof op dat oude bakkie. En hopelijk zit er ook SSB op, dat is best wel een must over de langere afstanden. In onze ledenlijst kan je zien wie er bij jouw in de buurt zit. Veel plezier met de hobby. 73s Het DCG Team
Stefan uit Camperduin schreef op 10 mei 2026 om 11:39
Hallo ik ben Stefan uit Camperduin. Ben in de 70 s begonnen met cb radio en ben inmiddels ook gemachtigd amateur op hf en vhf en uhf.... nog steeds kom ik op CB en ook op de LPD kanalen en soms zelfs op PMR ... het is ontzettend jammer dat de ooit zo gezellige en ook praktische CB zo ontzettend vervuild is ! Daar wordt je namelijk niet gek van de over en weer geslingerde Call namen om de 5 seconden ha ha ha) Dat de overheid die electro smog heeft toegelaten door de versoepelde normen ten bate van de internationale (Chinese)handel ) is echt jammerlijk ! We leven momenteel allemaal in een chaos van elektromagnetische velden vooral in de vorm van breedbandige slecht of niet gefilterde elektronica ! wat allemaal oogluikend wordt toegestaan in precies de 11 meterband ... noem het maar de ...vuilnisband....jammer want de vaak S 7 tot over 9 storing maakt het bijna onmogelijk om soms zelfs korte afstand verbindingen te hebben . ik denk dat velen daardoor ook ontmoedigt zijn . op de hf is op zich weinig aan de hand maar exact die 11 meterband is een drama...je moet je bakkie maar meenemen in de auto en daar midden op de Veluwe of op de dijk aan de kust gaan staan te kletsen op 11 meter... buiten gebied S3 atmosferische ruis en in de bewoonde wereld S7 to 9 plus ellende . zonnepanelen en warmte pompen zijn als onkruid aan het woekeren en storen vaak het meest . Maar dat is op zich niet erg verder want op FM en gewoon lokaal is het nog steeds heel goed te werken . Dus koop gezellig een bakkie en klets wat met de lokale CB ers .. heb je er nog een liggen sluit aan en doe een een roepie op kanaal 14 ...gezellig bij mij is momenteel Niemand lokaal actief ... jammer jammer jammer .. groetjes Stefan
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Stefan, Het leven van de CB amateur gaat niet altijd over rozen, Maar er zijn genoeg oplossingen om de storingen een beetje te onderdrukken. En we hebben altijd geleerd dat de aanhouder altijd wint. 😄 Veel plezier op de band en succes met deze leuke hobby. 73s het DCG Team
jilles uit arnhem schreef op 6 mei 2026 om 16:08
goede middag ben inmiddels ook lid mij dcg is 19dcg937 jilles uit arnhem en werk veel op de 11 mtr band door omstandigheden is het weer helemaal op nieuwe op te starten en dit is de eerst stap weer bedankt voor de lidmaatschap groetjes 19dcg937 jilles
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hey Jillis, Dank je wel voor je bericht en uiteraard veel plezier met jouw lidmaatschap bij de Dutch CB Group. 73s het DCG Team
jilles uit arnhem schreef op 28 april 2026 om 10:25
goeie morgen mooi site en zit er aan te denken om lid te worden jaren actief op 27mc van uit arnhem gelderland skipnaam vosje arnhem zuid wil het graag weer oppakken deze mooie hobby fijne dag allemaal en wie weet tot snel groetjes jilles
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Beste Jilles, Dank voor je bericht en je bent altijd welkom bij de Dutch CB Group. 73s Het DCG Team
Paul uit Haarlem schreef op 14 april 2026 om 14:01
Heel lang geleden (1975...) heb ik wat gedaan op de 2 meter met zelfbouw zendertjes. De interesse is altijd gebleven en de laatste tijd heb ik me verdiept in de 27mc. Ik wil eerdaags wat aanschaffen en hoop in de toekomst leuke verbindingen te kunnen maken! Inmiddels ben ik toegelaten, als lid bij de DCG met call 19DGC946.
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Paul, Welkom bij de Dutch CB Group en veel plezier met de hobby. 73s het DCG Team
guido uit tienen be schreef op 12 april 2026 om 11:36
hoi terug klaar alleen hier heel stil spijtig maar hoop beterschap grz safier 16ldg311
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Guido, Aan de knopjes blijven draaien en onze groep promoten. Want er komen steeds meer stations terug op de band.. 73s Het DCG Team
Nico uit Barendrecht schreef op 9 april 2026 om 18:46
Hallo allemaal ben als lid toegelaten bij de DCG. mijn SQL 19DCG867 Nico Ben vroeger actief geweest op de 11 mtr en nu weer de draad op gepakt. Helaas ie het in mijn regio erg rustig maar wie weet komt er hier ook weer leven op de 11 meter band. Nu alleen wat korte gesprekjes met truckers op de A15 bij de heienoord tunnel.
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Nico. Welkom en als we samen geen lawaai maken gebeurt er niks. En we zijn op de goeie weg denken we als groep. 73s Het DCG Team
Manuel uit Apeldoorn schreef op 3 april 2026 om 14:28
Hallo, ik ben sinds vandaag ook lid geworden. hieronder een stukje geschiedenis. In de jaren '70 en '80 met het gehele gezin op de 27mc gezeten, mijn vader heette "de parels", mijn moeder heette "miss volta", mijn broer heette "de witte parel" en ik heette "babbel". In de jaren '90 veel mobiel op de 27mc gezeten, veel vossenjachten gedaan. in 2016 kocht ik een President Lincoln 2 en een Premier CB-2000 voor een auto vakantie, daarna is alles naar zolder gegaan, nu weer van zolder gehaald want het begint toch weer te kriebelen. Ik heb alles om mobiel te gaan, mis eigenlijk nog een vaste antenne om thuis ook iets op te zetten, maar dit moet een kleintje zijn vanwege de buurt waar ik woon. En het lijkt mij ook leuk om mijn kinderen (7 en 11jaar) deze kant van de wereld te laten zien.
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Dank je wel om lid te worden van onze CB groep. En de jeugd heeft de toekomst. Welkom bij de groep en veel plezier. 73s Het DCG Team
Cees uit Dordrecht schreef op 28 maart 2026 om 17:51
Hallo heb mij ook aangemeld als lid Sinds kort weer een bakkie gekocht na heel veel jaren geleden dus ben benieuwd hoe het nu is op de CB band Groeten Cees
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Cees, Dank je wel voor je berichtje en inmiddels heb je de gegevens ontvangen en ben je lid van de DCG Familie. We wensen je veel plezier. 73s Het DCG Team
Mike 19DCG250 uit Etten-Leur schreef op 26 maart 2026 om 21:14
Zo wat een avond!! Een brakeybrake op een kanaal waar enkele mede 27 mcers aan het babbelen waren 20.35 uur. En toegelaten om mee te babbelen. Met een Sje 7 en Sje 9 in de volgende plaatsen binnen gekomen!! Deed me goed te waarnemen dat alles goed afgeregeld staat. bedankt stations in Breda en Hoeven.
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Mike, Altijd mooi dat er wat te praten valt lokaal. 73s Het DCG Team
Peter uit Amsterdam schreef op 23 maart 2026 om 17:23
Via vrienden een bakkie te leen en sinds die tijd weer verslaafd er aan zelfs ook al een in de auto. vroeger in de jaren 80 al actief op de ssb vanuit Enkhuizen. hoop dat het weer net zo gezellig gaat worden als toen
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Peter, Hoe meer zielen op de 11 meter hoe beter. We wensen je veel plezier bij de DCG Familie. 73s Heet DCG Team
Menno uit Dordrecht schreef op 21 maart 2026 om 09:39
Goedendag Sinds kort een portofoon gekocht en daar hoorde ik best veel op de 27mc voorbij komen dus begon het toch weer te kriebelen. Ik hoop leuke contacten te kunnen leggen tot snel.
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Menno, Welkom en veel plezier met de hobby. 73s het DCG Team
Wim uit Eibergen schreef op 12 maart 2026 om 17:17
Een hele goede dag gewenst vanuit de Achterhoek. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ooit begonnen met 22 kanalen en een half wattje. Veel plezier gehad, maar met het ouder worden en de opkomst van het internet en de social media hype, verdween het plezier in het CB gebeuren. De nieuwsgierigheid naar wat er in het luchtruim gebeurd is altijd gebleven, dus recent een voor geprogrammeerde scanner aangeschaft. Tja als je dan ook de amateur banden mee kunt luisteren begint het toch weer te kriebelen en ga je rond neuzen. Callsign is aangevraagd en inmiddels goed gekeurd. De nieuwe antenne is besteld, dus ik hoop te horens.
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Wim, Dank je wel voor je spontane bericht. En uiteraard wensen we je veel plezier bij de DCG Familie. 73s Het DCG Team
Iwan uit Lelystad schreef op 12 maart 2026 om 12:59
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld. In de jaren 90, toen ik 10 jaar oud was en in Oost-Europa woonde, genoot ik al van draadloze communicatie. Nu ik al 15 jaar in Lelystad woon, heb ik besloten mijn hobby weer op te pakken. Ik heb een Midland bakkie en een Abertech 27-halvegolfantenne aangeschaft. Ik hoop dat we via de radio contact kunnen leggen.
Beheerdersantwoord van: Dutch CB GRoup
Hi Iwan, Welkom bij de DCG familie en uiteraard veel plezier met de hobby. 73s Het DCG Team