Nu de 11 meter gebruikers weer toenemen in Nederland merken veel webshops een flinke toename in de verkoop. En of het nu gaat om een antenne of een nieuwe set, het is allemaal te koop op het internet.

Sommige webshops kun je ook even bellen voor info, maar andere shops reageren niet op vragen. Nee gewoon je spullen in de winkelmand gooien en niet zeuren. En bij garantie verwijzen je door naar de fabrikanten. Lekker makkelijk, maar niet de juiste manier. Alle webshops zijn verantwoordelijk voor de spullen die ze verkopen. En zo ook voor de juiste garantie afhandeling. De juiste weg is om het defecte artikel terug te sturen naar deze firma. Zodat jij als consument niet in contact te komen met de fabrikant.

De beste shops hebben een eigen winkel, waar jij even op bezoek kunt gaan voor informatie. En zien en uitproberen wat je koopt. En vaak zijn deze winkels al jaren actief, misschien iets duurder maar logisch. Je kan nu niet eenmaal het onderste uit de kan willen. De lampen en de winkel zelf kosten nu eenmaal ook geld.
Maar er zijn ook shops die alleen online actief zijn, en dit zijn de dozenschuivers en eigenlijk niet de shops waar je zou moeten winkelen. Veelal goedkoper maar garantie tot aan het virtuele voetpad. Dus kijk altijd even naar de recensies van de shop. En zeker vandaag de dag met al die nep webwinkels. Je kan immers je centen maar 1x uitgeven. En zeker bij deze nep shops bij je gewoon je centen kwijt.
Maar dit geld uiteraard ook bij aankopen via Marktplaats e.d. Je koopt een leuke set en er is van alles mis mee. Dan heb je pech en als consument geen poot om op te staan. Als iets te mooi is, loop dan hard weg. En spaar even door en koop het nieuw i.p.v. de ellende van een ander te kopen. En de setjes zijn niet meer zo duur als in de jaren 80. Toen betaalde je meer geld als nu voor een 40 kanalen bakkie.
Moraal van dit verhaal
Kijk altijd even bij de recensies van een webwinkel, en kun je de winkel bezoeken, altijd doen. Even voelen en kijken naar een product is beter dan naar een plaatje staren. Vraag naar: wat als er problemen zijn, kun je dan het product gratis terugsturen of langsbrengen. Wat valt er niet onder, meestal de eindtrap. En repareert deze shop het artikel zelf? Of besteden ze dit uit. ( vaak lange wachttijd ).
En koop je meerdere artikelen te gelijk bij ze, vraag dan om korting. Elke Euro is er 1 toch?
